For Hebrew page press HERE

גליציה ובוקובינה – שני אזורים שסופחו לאימפריה ההבסבורגית בשלהי המאה ה-18 מפולין ומהאימפריה העות'מנית – היו במשך דורות בית גידולן של תרבויות לאומיות שונות ומקום מיוחד ביניהן נועד לתרבות היהודית.  כבר במאה ה-13 צמחו קהילות יהודיות בגליציה, ובתחילת המאה ה-20 האוכלוסייה היהודית בשני האזורים האלה מנתה קרוב למיליון איש. בערים ובעיירות של גליציה ובוקובינה התפתחה תרבות יהודית עשירה ומיוחדת אשר ינקה ממקורות מסורתיים של עם ישראל ויחד עם זאת נחשפה להשפעה רבת עוצמה של הפסיפס התרבותי שאפיין את המחוזות המזרחיים של האימפריה האוסטרו-הונגרית. כאן נולדו ופעלו דורות רבים של רבנים וסופרים, הוגי דעות ואומנים, מנהיגים חברתיים ומוסיקאים שמורשתם הפכה במרוצת הזמן לנכסי צאן ברזל של תרבות עם ישראל והאנושות כולה. 

 

מה היה הבסיס ההיסטורי להתפרצות תרבותית חסרת תקדים זו? איך ולאילו כיוונים התפתח הדו שיח האינטנסיבי והדרמטי שהתנהל בין עמים ותרבויות שונות באזורים אלה? מה היה חלקם של היהודים בתסיסה תרבותית וחברתית זו? 

שאלות אלה ואחרות יועלו לדיון במסגרת כנס בין-לאומי שיזמו עמותת יהדות גליציה ובוקובינה והמרכזים לחקר יהדות גליציה ובוקובינה ומורשתם התרבותית ותורנית באוניברסיטת חיפה ובמיכללת הרצוג.  בכנס שיתקיים בישראל ב21-24 ביוני 2021 יטלו חלק גדולי החוקרים של גליציה ובוקובינה מהארץ ומהעולם, מומחים להיסטוריה ולתרבות יהודית, אוקראינית, פולנית ואוסטרית.  

 

In addition to the scholarly component of this conference, a one-day seminar will be devoted to the preservation, documentation, presentation, and study of the material Jewish heritage in the region. The aim of this seminar is to bring together representatives of research groups, institutions, and public initiatives of different countries, who are dedicated to this vital work. 

During this seminar, specific projects will be presented and discussed, with the hope that practical knowledge and hands-on experience will be shared during discourse. By bringing to light both the particular and general obstacles and challenges facing those in the field, this exchange should help foster future cooperation between the various organizations and individuals.

 

במהלך הכנס ובשוליו יוצגו למשתתפים מצגות ותערוכות המוקדשות למורשת יהדות גליציה ובוקובינה.   כל ההרצאות בכנס יהיו באנגלית.  

אנחנו משוכנעים שאירוע מרשים זה על כל מרכיביו יהיה לציון דרך בחקר המורשת העשירה והססגונית של יהדות גליציה ובוקובינה ויתרום להעלאתה למודעות ציבורית בארץ, לכן אנחנו מזמינים את כל מי שהמורשת התרבותית של עם ישראל יקרה לו להצטרף לחוויה המרתקת והמרגשת שמחכה למשתתפי הכנס.  

כדי להערך כראוי לאירוע ולקיים אותו על הצד הטוב ביותר אנחנו מבקשים מהציבור להירשם אליו כבר עכשיו. זה יאפשר לנו לספק לכם מידע עדכני ומפורט על התכנית, על המשתתפים ועל אירועים נלווים לכנס. חשוב לנו לדעת את ציפיותיכם והעדפותיכם לגבי הנושאים שיידונו בכנס, וסקר קטן המצורף לתהליך ההרשמה יעזור לנו להיענות להן.